
Erhvervsanalyse af midtjysk motorvej
Erhvervsanalyse af midtjysk motorvej belyser udvalgte effekter for erhvervslivet i Jylland.
27. august 2018
Analyse af udvalgte effekter for erhvervslivet i Jylland
Incentive har sammen med MOE I Tetraplan hjulpet Vejdirektoratet med at sætte tal på, hvordan det omkringliggende erhvervsliv påvirkes af en ny midtjysk motorvej.
Hvad vil midtjysk motorvej betyde?
Vores analyse viser bl.a., at en midtjysk motorvej vil betyde:
- at det jyske erhvervsliv i gennemsnit får adgang til 2-5% flere potentielle medarbejdere.
- kortere afstand til motorvej for 6-9% af de jyske virksomheder. Det vil medføre kortere transporttid ved fx varetransport.
Analysen indgår i Vejdirektoratets undersøgelser af ny midtjysk motorvej, som samlet set strækker sig fra Hobro til Haderslev.
Læs rapporten her
Præsentation på Trafikdage 2018
På årets Trafikdage præsenterede vi resultaterne af analysen. Se præsentationen her.
Del på
Andre nyheder
SERVICES
Market access og sundhedsøkonomi
Market access-strategi og -planer, dialog med Medicinrådet, budget impact- og cost-effectiveness-modeller, registerstudier, litteraturstudier, surveys og patient-reported outcomes.
Transportøkonomi
Omkostningsanalyser, business cases, investeringsanalyser, prissætning, takster, big data, kollektiv transport, regulering, markedsanalyser.
Energi- og klimaøkonomi
Samfundsøkonomi, cost-effectiveness, business cases, investeringsplaner, klimaplaner, effektiviseringspotentialer, regulering, skatter og afgifter, fremskrivninger og scenarier.
Samfundsøkonomi
Cost-benefit, cost-effectiveness, intern rente, nutidsværdi, skatteforvridning, effekter for statskassen, afgifter, skatter.
Prissætning
Pricing excellence, værdibaseret prissætning, prissætning af nye produkter, design af nye prismodeller, optimering af rabatter og rabatpolitik, prisregulering.
Konkurrence og erstatning
Økonomiske erstatningsopgørelser, fusioner, statsstøtte, dominerende stilling, immaterielle rettigheder.